جمعه 26 آوريل 2024 - 07 ارديبهشت 1403
شیرینی دونالد با طعم پودینگ
شیرینی دونالد با طعم پودینگ
پنج‌شنبه 16 دي 1395 - این دونالدهای خوشمزه را می توانید هم در دستگاه، هم در فر و هم در ظرف روی گاز درست کنید.
مواد لازم:

مارگارین (کره گیاهی)
۱۰۰ گرم بکینگ پودر ۱ ق چ
شکر
۱۰۰ گرم وانیل  شکری ۱ ق چ
آرد رژیمی ۲۵۰ گرم آب ۲۵۰  میلی لیتر
پودر پودینگ ۱ بسته (۳۷گرم)    

  
طرز تهیه:
مارگارین را در ظرفی میریزیم و با همزن برقی هم میزنیم تا سبک و پفکی شود، بعد شکر و وانیل را کم کم اضافه میکنیم و هم میزنیم. پودینگ و آرد و پکینگ پودر را مخلوط کرده و کم کم به مواد اضافه میکنم. آب را نیز به مواد اضافه می کنیم. خمیر باید نرم و یکدست شود. بعد دستگاه دونالد پز را به برق زده و گرم میکنیم  و خمیر را قاشق قاشق می ریزیم و درش را میبندیم تا پخته شود.  سپس میگذاریم تا خنک شود. در صورت تمایل میتوانیم  شکلات رژیمی را ذوب کرده و روی دونالدها بمالیم و ترافل رنگی روی آن بپاشیم.

این دونالدها را می توانیم در روغن نیز سرخ کنیم. دستتان را کاملا به روغن آغشته کنید و فرم دهید. چون خمیر بسیار نرم و چسبنده است شما میتوانید کاعذ روغنی را به اندازه مربع های کوچک ببرید و رویش روغن بمالید بعد دونالد را رویش فرم بدهید و کاغذ روغنی را از یک گوشه بگیرید و داخل روغن فرو کنید، خمیر داخل روغن میرود و شما کاغذ را بیرون بکشید. بسیار ترد و خوشمزه میشود. حتی می توانیم خمیر را در قالب دونالد بریزیم و با درجه ۱۸۵ در فر گرم شده به مدت ۲۵ دقیقه آماده کنیم.

نکته 1:  موقع سرخ کردن روغن داغ باشد ولی با حرارت متوسط سرخ شود  سعی کنید در ظرف کوچک و در روغن زیاد سرخ کنید که شناور باشد و بیشتر از دو یا سه عدد در ظرف نباشه و مرتب با قاشق خمیر را تکان دهید.

نکته 2: کل این مواد  ۴۱ فی دارد.