پنج‌شنبه 28 مارچ 2024 - 09 فروردين 1403
طرز تهیه کیک تولد رژیمی
طرز تهیه کیک تولد رژیمی
پنج‌شنبه 13 آبان 1395 - یک کیک تولد زیبا و خوشمزه برای تولد فرزند دلبند شما.
مواد لازم:

آرد  رژیمی
۴۰۰ گرم وانیل شکری
۲ ق چ
مارگارین ۱۸۰ گرم بکینگ پودر ۵ گرم
شکر
۱۷۵ گرم آب 
۳۱۰ میلی لیتر
پودر تخم مرغ ۱۰ گرم    

طرز  تهیه: 
مارگارین و شکر  وانیل  را در ظرفی میریزیم و با همزن برقی هم میزنیم تا کرم رنگ و کشدار شود . پودر تخم مرغ و بکینگ پودر را با آرد مخلوط و الک میکنیم  و به مایع کره کم کم به اضافه و آب را هم کم کم ریخته و هم میزنیم تا خمیر لطیف و یکدستی بدست آید. قالب دلخواه را کاغذ روغنی انداخته و خمیر را توی قالب میریزم. فر را قبلا  با حرارت ۱۸۰ درجه گرم کرده و کیک را به مدت ۵۰ دقیقه میپزیم.  بعد از فر دراورده و میگذاریم در قالب تا خنک شود. بعد خارج میکنیم.  

برای مواد میانی میتوانیم پودینگ درست کرده کمی غلیظ باشد و بعد از اینکه کیک خنک شد آن را از وسط به دو نیم قسمت کنیم و پودینگ خنک شده را رویش مالیده، در صورت تمایل میتوانیم از کمپوت آناناس تکه هایی روی پودینگ بگذاریم. بعد قسمت بعدی کیک را رویش گذاشته و آهسته با دست فشار دهیم.

نکته 1: کل کیک  بدون مواد میانی  و بیرونی  ۷۶  تا فی دارد.

نکته 2: این کیک با خامه بدون پروتیین تزئین شده است. شما میتوانید با خامه فرم گرفته و با محاسبه تزئین کنید یا پودینگ بپزید که کمی غلیظ باشد و با آن تزئین کنید. برای رویه کیک از میوه های مختلف هم میتوانید استفاده کنید. همه اینها سلیقه ای است. حتی شکلات رژیمی آب شده هم میتوانید استفاده کنید.  

نکته 3: شما بجای خامه از پودینگ و دسرهای کم پروتئین میتوانید استفاده کنید.