جمعه 03 مي 2024 - 14 ارديبهشت 1403
طرز تهیه کیک خط دار
طرز تهیه کیک خط دار
يكشنبه 27 دي 1394 - پودر تخم مرغ را در ظرفی ریخته با 80 میلی آب با همزن برقی هم زده تا خوب مخلوط و صاف شود. بعد شکر، نمک و وانیل را اضافه و هم میزنیم. روغن را اضافه می کنیم و هم می زنیم. . .
مواد لازم:

آب گاز دار 145 میلی لیتر پودر کاکائو 6 گرم با 2 ق غ آب
روغن مایع 180 میلی لیتر پکینگ پودر 5 گرم
آب 80 میلی لیتر پودر تخم مرغ 15 گرم
شکر 200 گرم وانیل 3 قاشق چایخوری
آرد رژیمی سمپر 400 گرم نمک یه پر








طرز تهیه:


پودر تخم مرغ را در ظرفی ریخته با 80 میلی آب با همزن برقی هم زده تا خوب مخلوط و صاف شود. بعد شکر، نمک و وانیل را اضافه و هم میزنیم. روغن را اضافه می کنیم و هم می زنیم، آب را ریخته و هم می زنیم تا مخلوط شود. بعد پکینگ پودر را داخل آرد ریخته و کم کم به مایع اضافه کرده و هم می زنیم تا خمیر صاف و یکدست شود. خمیر را به دو قسمت تقسیم می کنیم. پودر کاکائو را با دو قاشق آب مخلوط می کنیم و داخل یکی از خمیر ها ریخته تا قهوه ای شود.

کف قالب گردی را کاغذ روغنی انداخته و دور قالب را با کره چرب می کنیم. وسط قالب یک قاشق پر خمیر روشن می ریزیم، بعد خمیر قهوه ای می ریزیم. این کار را تا زمانی که خمیر ها تمام شود تکرار می کنیم. بعد با خلال دندان از وسط قالب شروع می کنیم، خط هایی را به بیرون و داخل می کشیم. بعد خمیر را داخل فر که از قبل گرم کردیم با حرارت 175 درجه و به مدت 45 دقیقه قرار می دهیم.

نکته: تمام مواد 125 فی دارد. شما می توانید کیک را به 8 قسمت مساوی تقسیم کرده که در این صورت هر قسمت 16 فی دارد. اگر به قسمت های کوچکتری تقسیم شود فنیل کمتری دارد.