پنج‌شنبه 18 آوريل 2024 - 30 فروردين 1403
برگزاری نمایشگاه نقاشی به نفع کودکان پی کی یو در شیراز
برگزاری نمایشگاه نقاشی به نفع کودکان پی کی یو در شیراز
شنبه 31 مرداد 1394 - انجمن حمایت از کودکان پی کی یو شیراز با کمک شهرداری شیراز در نظر دارد تا با برگزاری نمایشگاه نقاشی برای تامین نیازهای کودکان فنیل کتونوری گامی مثبت بردارد. امید است تا در این امر بشر دوستانه ما را یاری کنید.
پی کی یو، یک اختلال ژنتیک مربوط به متابولیسم فنیل آلانین است. پی کی یو معمولا در اثر نقص آنزیم کبدی فنیل آلانین هیدروکسی لایز، که فنیل آلانین را به آمینو اسیدهای دیگر، از جمله تیروزین تبدیل می کند، به وجود می آید. اگر این بیماری بدون درمان رها شود، سطوح فنیل آلانین، به سطوح سمی تبدیل می شود، که برای مغز بسیار مضر است.

پی کی یو، به وسیله یک رژیم کم پروتئین، کم فنیل آلانین برای همه عمر، قابل درمان است. در این نوع رژیم باید از مصرف مواد پروتئینی از قبیل گوشت، مرغ،ماهی، تخم مرغ، لبنیات و حبوبات اجتناب شود. بخش بسیار مهمی از درمان، گنجاندن یک جایگزین پروتئین عاری از فنیل آلانین است. پروتئین کافی برای رشد، ضروری است، و بدون مکمل پروتئین، رژیم غذایی ناقص خواهد بود.

نگه داشتن فنیل آلانین در سطح نرمال بسیار حیاتی است، زیرا فقط در اینصورت، مغز به طور طبیعی رشد می کند. کسانی که سطح فنیل آلانین خود را به خوبی کنترل می کنند، در مسائل تحصیلی خود موفق تر هستند، تمرکز بهتری دارند و مشکلات رفتاری کمتری دارند.

درمان این بیماری بار سنگینی از نظر مالی بر دوش خانواده ها گذاشته است. خرید مواد غذائی کم فنیل از کشورهای خارجی، انجام آزمایشات دوره ای و کاردرمانی های مورد لزوم برای بیماران آسیب دیده هزینه های بسیار بالایی دارند.

انجمن حمایت از کودکان پی کی یو شیراز در نظر دارد تا با برگزاری نمایشگاه نقاشی برای تامین نیازهای کودکان فنیل کتونوری گامی مثبت بردارد. امید است تا در این امر بشر دوستانه ما را یاری کنید.

محل نمایشگاه: بلوار بعثت، پارک بعثت، فرهنگسرای هنر

زمان نمایشگاه: هفتم تا سیزدهم شهریور ماه، ساعت 18 تا 22