جمعه 19 آوريل 2024 - 31 فروردين 1403
تفاوت بین فی 8 و فی نرمال
تفاوت بین فی 8 و فی نرمال
دوشنبه 09 ارديبهشت 1392 - اینجا برای شما دوستان، یکی از مبحث های یک تالار خارجی، در مورد تفاوت عددهای فی را آورده ام. در این نوشته شما متوجه میشید که چه قدر ساختار و شکل پی کی یو، می تواند در آدم های مختلف، متفاوت باشد.
اینجا برای شما دوستان، یکی از مبحث های یک تالار خارجی، در مورد تفاوت عددهای فی را آورده ام. در این نوشته شما متوجه میشید که چه قدر ساختار و شکل پی کی یو، می تواند در آدم های مختلف، متفاوت باشد.
 

دیوید هریس - سلام به همه دوستان، تفاوتی که شما بین فی 8 و عدد نرمال فی، یعنی بین 3 تا 5 احساس می کنید، چیست؟آیا فکر می کنید این تفاوت خیلی قابل توجه است؟

برآنا - من و خواهرم باید عدد فی مون رو بین 2 تا 6 نگه داریم. ولی در سپتامبر گذشته فی من بین 10 تا 12 بود. از ژانویه عدد فی رو به 2 تا 4 تغییر دادم. در هر حال، الان کمتر خسته می شم. وقتی که فی بالایی داشتم، از وقت ناهار خیلی خسته می شدم و نمی تونستم روی کلاس های بعد از ظهرم تمرکز کنم، هیچگونه انگیزه ای نداشتم، دوست نداشتم تکالیفم رو انجام بدم، یا در کلاس های رقص بعد از ظهرم شرکت کنم، حوصله نداشتم شیر رژیمیم رو بخورم یا غذاهای مناسب رو تغذیه کنم. دوست داشتم تمام مدت روی مبل لم بدم و تلویزیون تماشا کنم. در اون زمان خیلی عصبی و خسته بودم و تمرکز کمی داشتم. به راحتی سردرد می گرفتم و هیچوقت سر اخلاق نبودم. اما الان خوشحال تر از همیشه هستم، سردرد ندارم و به راحتی در کلاس ومدرسه تمرکز لازم رو دارم.

آرخام - اینکه در عددهای مختلف فی، احساس متفاوتی را تجربه می کنید، از شخصی به شخص دیگر متفاوت است. از آنجایی که من پی کی یو ملایم دارم، معمولا عدد فی من بالا نمی رود، اما اصولا تفاوتی رو بین فی بالا و فی نرمال احساس نمی کنم.

جنیجن - وقتی که در نیروی دریایی بودم، قادر به نوشیدن شیر رژیمی نبودم. عدد فی من معمولا بین 6 تا 11 است، حتی زمانی که در نیروی دریایی بودم. من غذاهای پروتئین پایین رو می خوردم، البته هر از گاهی ناچار به خوردن جوجه یا سوشی می شدم. (پایگاه ما در ژاپن مستقر بود). تجربه من در این مورد اصلا خوب نبود. من کم کم لرزش گرفتم، به فراموشی مبتلا شدم(البته آثارش تا امروز با من هست)، اضافه وزن پیدا کردم و زمانی که می خواستم حرف بزنم، می دونستم چی می خوام بگم، اما نمی تونستم بگم (نوک زبونم بود)، من همچنین از کمبود تمرکز رنج می کشیدم. من همچنین اگزمای شدیدی گرفته بودم و آلرژی فصلی من، شدت پیدا کرده بود.
شنیده ام رها کردن رژیم، باعث تشدید آلرژِی می شود، اما از صحت این موضوع اطمینان ندارم. در حال حاضر، شیر رژیمی را می خورم و سعی می کنم بیشتر سبزیجات و میوه بخورم، هر چند که امروز ناگت مرغ خوردم. من از کالج فارغ التحصیل شدم و قصد دارم برای برنامه ام.بی.ای ثبت نام کنم و تصور می کنم که اگر رژیمم رو رعایت کنم، از پسش بهتر بر بیام.

آرخام - فنیل تو بین 6 تا 11 هست، و چنین نشانه های شدید در نبود رژیم و شیر دارویی داری؟ این واقعا منو شگفت زده می کنه. عدد فی من بدون رژیم، کمی از مال تو بالاتره و این نشانه ها رو ندارم این نشون می ده که افراد  مختلف، پاسخ های متفاوتی به پی کی یو، نشان می دهند.

سارا اشمیت - من پی کی یو کلاسیک دارم و رژیمم رو رها کردم، خیلی عصبی هستم، نمی تونم تمرکز کنم و همیشه خسته هستم. می دونم که فنیلم بیش از حد بالاست، همین حالا باید به مشاور تغذیه مراجعه کنم و رژیم رو از سر بگیرم.

گردآورنده و مترجم: اعظم رفیعی