جمعه 29 مارچ 2024 - 10 فروردين 1403
خلاقيت در خانه داري
خلاقيت در خانه داري
دوشنبه 20 دي 1389 - برای تمیزکردن شیشه‌ها کمی نشاسته ذرت و در صورت امکان آمونیاک به آب اضافه کنید.

برگ‌هاي خارجي سبزيجات

خارجي‌ترين برگ‌هاي سبزيجات را جدا نكنيد . مگر آن كه برگ‌ها واقعاً فاسد و غيرقابل استفاده باشند ، زيرا اين برگ‌ها سرشار از مواد مغذي هستند.

نظافت شيشه‌ها

براي تميزكردن شيشه‌ها كمي نشاسته ذرت و در صورت امكان آمونياك به آب اضافه كنيد. پنجره‌ها را با محلول آب و صابون بشوييد و سپس با يك روزنامه خشك پاك كنيد . همجنين مي‌توانيد شيشه‌ها را با محلولي از آب گرم و سركه تميز كنيد.

زرده خاكستري رنگ

اگر مي‌بينيد زرده تخم‌مرغ پس از پختن رنگي متمايل به خاكستري يا سياه پيدا مي‌كند ، نگران سلامت آن نباشيد، اين رنگ مربوط به سولفور آهن بوده و مصرفش زياني ندارد.

پوست تخم‌مرغ را دور نريزيد

پس از مصرف تخم‌مرغ ، پوست آن را داخل ظرف دهان باريكي كه حاوي آب سرد است بيندازيد و در ظرف را ببنديد، پس از گذشت يك شبانه‌روز از آن براي آبياري گلدان‌هاي آپارتماني استفاده كنيد.

مصرف شير پاستوريزه

اگر شير پاستوريزه بيش از 48 ساعت در يخچال باقي بماند و علائم فساد در آن ظاهر نشود ، مي‌توانيد از آن براي تهيه غذا يا مصرف روزانه استفاده كنيد ،‌به شرطي كه قبل از مصرف شير را براي مدت حداقل 10 دقيقه بجوشانيد.

 گوشت سوخته

اگر هنگام آشپزي گوشت غذا سوخت ، ابتدا حوله تميزي را در آب گرم خيس كنيدو آب آن را بگيريد ، سپس گوشت را در آن بپيچيد و بگذاريد مدت پنج دقيقه در آن حالت بماند . سپس پوسته سوخته شده را با چاقو بتراشيد.

از بين بردن بوي رنگ

براي از بين بردن بوي رنگ هنگام نقاشي داخل ساختمان ، مقداري پياز را داخل يك ظرف آب سرد خرد كنيد و ظرف را وسط اتاق بگذاريد ، با اين كار بوي رنگ برطرف مي‌شود.