پنج‌شنبه 02 مي 2024 - 13 ارديبهشت 1403
آمریکا بودجه ویژه به درمان آلزایمر اختصاص می‌دهد
آمریکا بودجه ویژه به درمان آلزایمر اختصاص می‌دهد
شنبه 30 ارديبهشت 1391 - پژوهش های جدید پزشکی در آمریکا نشان می دهد می توان جلوی ابتلا به بیماری آلزایمر را در برخی از افراد گرفت.
پژوهش های جدید پزشکی در آمریکا نشان می دهد می توان جلوی ابتلا به بیماری آلزایمر را در برخی از افراد گرفت.

مقامهای دولتی آمریکایی گفته اند که هدفشان کمک به درمان و جلوگیری بیماری آلزایمر تا سال ۲۰۲۵ است.

اما هدف تنها مهار این بیماری نیست بلکه آموزش بهتر پزشکان برای تشخیص علائم آلزایمر، حمایت از کسانی که از این بیماران نگهداری می کنند و بالا بردن آگاهی عموم هم است.

کتلین سبلیوس وزیر بهداشت آمریکا گفته دولتش ۵۰ میلیون دلار برای تحقیق در مورد این بیماری در سال ۲۰۱۲ درنظر گرفته و باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا هم ۸۰ میلیون دلار دیگر برای بودجه پژوهشی در سال ۲۰۱۳ کنار گذاشته است.

قرار است دو نوع تحقیق در این مدت بر روی این بیماری انجام گیرد. اولین تحقیق آزمایش دارویی به نام کرنزوماب (CRENEZUMA) است که به ساختار پلاکهای هیدرات سلولز ژلاتینی مغز یا نوعی پروتئین که باعث بیماری آلزایمر می شود حمله می کند و از مشکلاتی که در ذهن، حافظه و ساختار این پلاکها بوجود می آید جلوگیری می کند.

این آزمایش بر روی ۳۰۰ بیمار که همه به نوعی با هم قوم و خویش هستند وهنوز هیچ علائمی از آلزایمر در آنها دیده نمی شود صورت خواهد گرفت. افرادی که از نظر ژنتیکی می توانند در سنین جوانی به این بیماری مبتلا شوند.

در تحقیق دیگری اسپری بینی انسولین داری ازمایش می شود که می تواند حافظه کسانی که به این بیماری مبتلا هستند را ترمیم کند.

دکتر فرانسس کولینز مدیر مؤسسات ملی سلامت ایالات متحده آمریکا می گوید که اول باید بر کسانی تمرکز کرد که قوای شناختی عادی دارند اما در خطر ابتلا به بیماری آلزایمر هستند.

تحقیقات گذشته آلزایمر را به بیماری مرض قند مخصوص آلزیمر بزرگسالان ربط داده بودند.

بیش از ۵ میلیون نفر در آمریکا به این بیماری یا بیماریهای مشابه ای چون تحلیل قوای ذهنی مبتلا هستند و گفته می شود تا سال ۲۰۵۰ این شمار به ۱۶ میلیون برسد.

منبع: persianmy.com