سه‌شنبه 23 آوريل 2024 - 04 ارديبهشت 1403
شب بيداري برابر با 3 كيلومتر راه رفتن انرژي مصرف مي‌كند
شب بيداري برابر با 3 كيلومتر راه رفتن انرژي مصرف مي‌كند
دوشنبه 20 دي 1389 - پژوهشگران آمریکایی در بررسی‌های خود نشان دادند که میزان انرژی که 8 ساعت بیداری در طول شب مصرف می‌شود معادل انرژی مصرف شده در 3 کیلومتر پیاده روی است.

پژوهشگران آمريكايي در بررسي‌هاي خود نشان دادند كه ميزان انرژي كه 8 ساعت بيداري در طول شب مصرف مي‌شود معادل انرژي مصرف شده در 3 كيلومتر پياده روي است.

به گزارش مهر، آيا شما از دسته آدم‌هايي هستيد كه در طول شب بيدار مي‌مانند و پاي تلويزيون مي‌نشينند و يا از آن دسته افرادي هستيد كه دچار بي‌خوابي هستند و تمام طول شب را در تخت خواب جابجا مي‌شوند و ستاره‌ها را مي‌شمارند؟

نتايج تازه‌ترين تحقيقات تيمي از پژوهشگران دانشگاه كلورادو به سرپرستي "كنث رايت" با محاسبه ميزان انرژي مصرف شده در طول خواب و بيداري نشان داد كه در هر دوي اين موارد شما معادل 3 كيلومتر راهپيمايي انرژي مصرف كرده‌ايد.

"كنث رايت" در اين خصوص اظهار داشت: "ما كشف كرديم افراد زماني كه در تخت بيدار مي‌مانند نسبت به وقتي مي‌خوابند انرژي بيشتري مصرف مي‌كنند. 8 ساعت بيداري در تخت حدود 135 كالري بيشتر از 8 ساعت خوابيدن در تخت مي‌سوزاند."

اين پژوهشگر افزود: "ميزان صرفه جويي انرژي در طول خواب نسبتا كم به نظر مي‌رسد اما در حقيقت نتيجه آن بسيار بيشتر از آن چيزي است كه فكر مي‌كنيم."

اين محققان به منظور دستيابي به اين نتايج، با آزمايش بر روي 7 بزرگسال سالم نشان دادند كه مصرف انرژي 24 ساعت بي خوابي بيشتر از 7 درصد مصرف انرژي يك شب با خواب عميق است.