جمعه 03 مي 2024 - 14 ارديبهشت 1403
طرز تهيه نان كماج
طرز تهيه نان كماج
شنبه 15 بهمن 1390 - اين شيريني ، شيريني محلي شهر استهبان است . مزه و بوي بسيار لذيذي دارد . خوبي تهيه اين شيريني آن است كه دردسر استفاده از مواد جايگزين تخم مرغ را ندارد و شما احتياجي به استفاده از فر نداريد . با كمترين امكانات مي توانيد نسبت به تهيه آن اقدام كنيد .
طرز تهيه نان كماج

مواد لازم :
آرد رژيمي : 250 گرم
شير كالو ليپيد : نصف ليوان
شكر : 3/4  ليوان
چانه نان : نصف چانه
پكينگ پودر : نصف قاشق چايخوري
زعفران : به ميزان لازم

طرز تهيه :
يك ظرف مناسب آماده مي كنيم . اول شير و شكر را داخل ظرف مي ريزيم و به هم مي زنيم تا شكر به خوبي در شير حل شود . پس از آن زعفران دم كرده و چانه خمير را اضافه مي كنيم . همچنان بايد مواد را هم زد تا يكدست شود . و بعد به ارامي آرد و پكينگ پودر را اضافه مي كنيم . آنقدر با قاشق به هم مي زنيم كه خمير يكدستي به وجود آيد . بعد خمير را در حدود 4 تا 5 ساعت در كنار بخاري قرار مي دهيم تا ور بيايد . پس از آن در يك ماهي تابه روغن مي ريزيم و صبر مي كنيم تا داغ شود . كف دست خود را چرب مي كنيم و كم كم از مايه خمير سرخ مي كنيم .

نكته :
- ميزان شكر اين شيريني بسته به ذائقه افراد فرق مي كند . من چون شيريني ملايم را مي پسندم 3/4 ليوان شكر را پيشنهاد مي دهم . اگر دوست داشتيد مي توانيد ميزان شكر آن را افزايش دهيد .

- آرد رژيمي كه براي افراد پي كي يو استفاده مي شود نسبت به حرارت خيلي سريع واكنش نشان مي دهد . بنابراين هنگام سرخ كردن سعي كنيد كه اندازه ها را كوچكتر بگيريد و به محض طلايي شدن شيريني آن را از داخل ماهي تابه در آوريد .

- چانه نان را از نانوايي تهيه كنيد .

گردآورنده: اعظم رفیعی