پنج‌شنبه 28 مارچ 2024 - 09 فروردين 1403
طرز تهيه سالاد تبوله
طرز تهيه سالاد تبوله
دوشنبه 06 تير 1390 - اگر بلغور نرم در دسترس نداشته باشيد بلغور درشت را هم مي توان در اين سالاد به كار برد ، گرچه زمان خيساندن آن بايد بيشتر باشد. ..


طرز تهيه سالاد تبوله

اگر بلغور نرم در دسترس نداشته باشيد بلغور درشت را هم مي توان در اين سالاد به كار برد ، گرچه زمان خيساندن آن بايد بيشتر باشد. ..
 
 مواد لازم
 
بلغور خام:                                                    يك پيمانه
جعفري و گشنيز ساطوري شده                         5-6 پيمانه
نعناي تازه ي ساطوري شده                             1 تا 2 پيمانه
گوجه فرنگي خورد كرده                                    3 عدد
كاهوي پيچ                                                     1 بته
پياز چه با ساقه ي سبز ساطوري شده درشت      7-8 بته
ليمو ترش                                                       4عدد
فلفل تازه ي ساييده                                         1 قاشق مرباخوري
روغن زيتون                                                     نصف پيمانه
نمك                                                             به ميزان لازم
 
 
طرز تهيه

نكته : اولا بايد دانست بلغوري كه اين سالاد ( سالاد بلغور ) را با آن درست مي كنند از بلغور ايراني نرم تر است ( تقريبا به نرمي شكر ) ، اما بلغور معمولي هم در اين سالاد مي توان به كار برد .ثانيا بلغور اين سالاد پخته نمي شود و به نظر بسياري از ما ايرانيان كه سخت به غذاي پخته عادت داريم ممكن است غريب بيايد . ولي به شما اطمينان مي دهيم كه از درست كردن اين سالاد پشيمان نمي شويد.

اگر بلغور نرم در دسترس نداشته باشيد بلغور درشت را هم مي توان در اين سالاد به كار برد ، گرچه زمان خيساندن آن بايد بيشتر باشد. همچنين بلغور درشت را مي توان با گرداندن در مخلوط كن به بلغور نرم مبدل كرد . مخلوط گشنيز و جعفري ساطوري هم مي توان در تبوله به كار برد .
بلغور را 30 دقيقه در آب سرد بخيسانيد . سپس در صافي بريزيد و خوب فشار بدهيد تا آب آن تماما گرفته شود. ليمو را آب بگيريد و با روغن زيتون در يك ظرف  روي بلغور بريزيد . پيازچه را همراه با جعفري و گشنيز و نعنا و فلفل قرمز روي بلغور بريزيد ، نمك و فلفل بپاشيد و زير و رو كنيد . چند برگ بزرگ كاهوي شسته و خشك كرده را در ظرف بازي پهن كنيد و تبوله را روي آن بريزيد . باقي كاهو را رشته رشته ببريد و گوجه فرنگي را خرد كنيد و دور ظرف بچينيد .