جمعه 19 آوريل 2024 - 31 فروردين 1403
 بهترين و بدترين غذاهاي قبل از دويدن
بهترين و بدترين غذاهاي قبل از دويدن
يكشنبه 22 اسفند 1389 - اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که در طی یا بعد از دویدن دچار دردها و مشکلات روده ای – معده ای می شوید، باید بدانید که ممکن است آن چه در طی 24 ساعت قبل از دویدن می خورید مسبب این مشکلات شما باشد.

اگر شما هم از آن دسته افرادي هستيد كه در طي يا بعد از دويدن دچار دردها و مشكلات روده اي – معده اي مي شويد، بايد بدانيد كه ممكن است آن چه در طي 24 ساعت قبل از دويدن مي خوريد مسبب اين مشكلات شما باشد.

در اين مطلب توصيه هايي براي آن چه بايد قبل از دويدن بخوريد و آن چه نبايد بخوريد آمده است.
غذاهايي كه بايد پرهيز شود

سعي كنيد برخي از اين غذاها را قبل از دويدن تان محدود يا حذف نماييد تا تفاوت آن را ببينيد.


غذاهاي غني از فيبر:

غذاهاي تهيه شده با آرد كامل و سبوس دار، سبزي ها، حبوبات و ميوه هايي كه غني از فيبر هستند مي توانند ايجاد دردهاي معدي – روده اي و اسهال نمايند.

غذاهاي چرب:

غذاهاي خيلي چرب مانند غذاهاي سرخ شده، پنيرهاي چرب و انواع همبرگر به آرامي هضم مي شود و حالتي به شما دست مي دهد كه انگار اين ها در معده تان جا خوش كرده اند.

كافئين:

قهوه يا ديگر نوشيدني هاي كافئينه(مانند نوشابه هاي كولا و...) ممكن است موجب دردهاي معده اي و اسهال شوند، البته برخي از دونده ها، مخصوصاً آن هايي كه در نوشيدن قهوه حرفه اي هستند، ممكن است آن را بدون مشكل تحمل كنند.
غذاهاي ايمن و سالم

اين ها از بهترين غذاها براي قبل از دويدن هستند كه به پيشگيري از مشكلات و دردهاي روده اي – معده اي در طي دويدن و بعد از آن كمك مي كنند.

كربوهيدرات هاي تصفيه شده:

غذاهاي فرايند شده مانند ماكاروني معمولي، برنج سفيد و شيريني هاي ساده انتخاب هاي خوبي هستند. اگر چه اين ها به اندازه ي غذاهايي كه با دانه ي كامل و سبوس دار و بدون فرايند تهيه شده اند ارزش تغذيه اي ندارند، اما راحت تر در معده هضم مي شوند؛ زير دانه هاي كامل شان قبل از اين كه وارد معده بشوند شكسته شده اند.

سبزي ها و ميوه هاي كم فيبر:

اگر شما واقعاً مي خواهيد كه قبل از دويدن ميوه و سبزي بخوريد؛ كدو سبز، گوجه فرنگي، زيتون ها، انگورها و گريپ فروت همگي از ميوه ها و سبزي ها كم فيبر هستند.

لبنيات بي خطر:

برخي افراد با مصرف لبنيات قبل از دويدن براي شان مشكلاتي پيش مي آيد. اگر شما هم از اين دسته افراد هستيد مي توانيد از ماست ها و يا شيرهاي بدون لاكتوز استفاده نماييد. البته شير سويا هم انتخاب خوبي است زيرا به طور معمول حاوي قند لاكتوز نيست.