دوشنبه 29 آوريل 2024 - 10 ارديبهشت 1403
 آشنايي با خواص 5ماده غذايي براي رفع چربي‌هاي شكم
آشنايي با خواص 5ماده غذايي براي رفع چربي‌هاي شكم
دوشنبه 25 بهمن 1389 - چربی‌ شکم، موردی است که خیلی‌ها را دچار دردسر کرده است. در این جا چند ماده غذایی را به شما معرفی می‌کنیم که می‌توانند به کاهش و رفع چربی شکم کمک خوبی کنند:

تغذيه نامناسب منجر به بروز مشكلات بسياري مي‌شود كه ايجاد چربي در ناحيه شكم يكي از آن‌هاست.

چربي‌ شكم، موردي است كه خيلي‌ها را دچار دردسر كرده است. در اين جا چند ماده غذايي را به شما معرفي مي‌كنيم كه مي‌توانند به كاهش و رفع چربي شكم كمك خوبي كنند:

• هر غذايي كه سرشار از ويتامين C باشد براي رفع چربي‌هاي شكم مفيد است. ويتامين C با داشتن قابليت بالا براي رفع چربي‌ها، قادر خواهد بود چربي‌هاي ايجاد شده در ناحيه شكم را از بين ببرد، از اينرو، خوردن مركبات راه مناسبي براي سوزاندن اين چربي‌ها است. با مصرف ويتامين C نه تنها چربي‌هاي اضافي را به راحتي مي‌سوزانيد بلكه به سلامت خود نيز كمك مي‌كنيم چرا كه بدن به اين ماده غذايي نياز مبرم دارد.

• محصولات لبني، يكي ديگر از منابع خوب غذايي هستند كه به سوزاندن چربي‌هاي شكم كمك مي‌كنند. شير از جمله محصولات لبني است كه چربي‌ها را به راحتي به اجزاي قابل هضم در بدن تبديل مي‌كند. محصولات لبني با كاهش و از بين بردن تراكم چربي در بدن، به كوچك شدن شكم، كمك قابل توجهي مي‌كنند. پس بهتر است براي از بين بردن چربي‌هاي شكم، هر روز يكي از محصولات لبني را در برنامه غذايي خود بگنجانيم.

• بادام هندي، بادام زميني و بادام از جمله چربي‌هاي خوبي هستند كه بدن به آن‌ها نياز اساسي دارد. مغزها، عمل متابوليسم را در بدن سريع‌تر مي‌كنند و با اين كار باعث مي‌شوند چربي‌هاي انباشته شده به انرژي تبديل شوند و سوزاندن چربي‌هاي شكم سريع‌تر صورت گيرد.

• غذاهايي كه عمل متابوليسم را افزايش مي‌دهند براي سوزاندن چربي‌هاي شكم مفيدند. از اينرو خوردن سبزي‌جاتي مانند گل‌ كلم، كلم پيچ براي رهايي از چربي‌هاي شكم ، توصيه مي‌شود.

• چاي سبز نيز منبع خوب ديگري از غذاهايي است كه به رفع چربي‌هاي شكم كمك مي‌كند و شايد بتوان گفت از ميان تمام غذاهاي مفيد براي از بين بردن چربي‌هاي شكم، اين نوشيدني بهترين انتخاب باشد. نوشيدن يك فنجان چاي سبز در روز، كمك بسيار زيادي در از بين بردن چربي‌هاي شكم به شما خواهد كرد.