جمعه 19 آوريل 2024 - 31 فروردين 1403
طرز تهیه کیک اسفناج
طرز تهیه کیک اسفناج
شنبه 25 دي 1395 - کل مواد این کیک خوشمزه ۲۱۵ تا فی دارد.

مواد لازم:

آرد  رژیمی ۳۵۰ گرم پودر تخم مرغ ۱۲ گرم
شکر ۲۵۰ گرم وانیل شکری ۱ ق چ
روغن  مایع ۱۲۰ گرم برگ اسفناج ۱۵۰ گرم
شیر هاریفن ۲۲۰ گرم دارچین به میزان لازم













طرز تهیه:

تمام مواد را اندازه کرده و کنار میگذاریم. قالب مناسبی را چرب کرده یا کاغذ روغنی پهن کرده و کنار گذاشته شود.
اسفناج ها را شسته ودر صافی ریخته بعد آنها را در قابلمه کوچکی ریخته و روی اجاق گذاشته و به مدت ۴ دقیقه نیم پز می کنیم. بعد اسفناج ها را کاملا پوره کرده و کنار میگذاریم تا خنک شود. 

در ظرفی پودر تخم مرغ را ریخته و نصف شیر را اضافه میکنیم و با همزن برقی هم میزنیم تا صاف شود. بعد شکر را اضافه کرده، به هم زدن ادامه میدهیم تا مواد حالت کشدار بخود بگیرد. سپس بقیه شیر هاریفن و روغن و پوره اسفناج را  اضافه کرده و هم میزنیم.

آرد و بکینگ پودر و وانیل را با هم مخلوط کرده و الک میکنیم و کم کم به مواد اضافه میکنیم. وقتی مایع کیک آماده شد در قالب می ریزیم. سپس قالب را در فر که از قبل گرم شده، با درجه حرارت ۱۸۰ به مدت ۳۰ دقیقه قرار می دهیم.  قبل از اینکه قالب را از فر بیرون بیاورید، تست کنید اگر نیاز باشد ۱۰ دقیقه بیشتر در فر بماند.

نکته: برای لای کیک میتوانیم  از خامه زده شده و با محاسبه  استفاده کنیم یا از پودینگ یا مخلوطی از آرد رژیمی و نشاسته و شکر گلاب و شیر هاریفن همه مواد را مخلوط کرده و میپزیم بعد از خنک شدن روی کیک میمالیم.

بعد از خنک شدن کیک مقداری از روی کیک را میبریم و صاف میکنیم . کیک بریده شده را رنده میکنیم  کیک را از وسط نصف کرده خامه یا کرم رویش مالیده ورق آخر بعد از مالیدن کرم کیک رنده شده را مثل پودر پسته رویش میپاشیم. 

کل مواد این کیک ۲۱۵ تا فی دارد.