سه‌شنبه 19 مارچ 2024 - 29 اسفند 1402
طرز تهیه پیتزا لقمه ای
طرز تهیه پیتزا لقمه ای
پنج‌شنبه 08 مهر 1395 - با دستور خمیر این پیتزا می توانید انواع نان ها از جمله نان باگت، نان بربری و غیره را نیز درست کنید.
مواد لازم:

آرد 500 گرم سبوس اسفرزه دو قاشق غذاخوری
مخمر
8 گرم آب 400 میلی لیتر
شکر
یک قاشق غذاخوری روغن زیتون
نصف استکان
نمک نصف قاشق غذاخوری    

طرز تهیه خمیر:
در ابتدا دو قاشق سبوس را در 400 میلی آب گرم می ریزیم و با شکر و مخمر به مدت 5 دقیقه میگذاریم بماند. بعد روغن زیتون را اضافه می کنیم. دقت کنید که آب داغ نباشد، در غیر اینصورت سبوس لعاب نمی اندازد. بعد این مایع را به آرد اضافه می کنیم. اول با قاشق هم می زنیم تا مواد با هم مخلوط شوند، سپس با دست خوب ورز می دهیم که یکدست شود. یک خمیر نرم و تقریبا شل درست می شود. خمیر نباید سفت باشد.  اگر دستگاه دارید که میتوانید توی اون اماده کنید بعد خمیر را به هر شکلی که دوست داریم فرم می دهیم. فقط دستمان را کمی با روغن زیتون چرب می کنیم. کف سینی فر را هم حتما چرب می کنیم. می گذاریم تا خمیر ربع ساعت ور بیاید، بعد حدود 10 دقیقه در فر با دمای 200 درجه قرار می دهیم.

نکته: گرم بودن آب خیلی مهم است. آب باید به قدری گرم باشد که وقتی انگشتمان را داخلش می کنیم، انگشتمان نسوزد.

طرز تهیه مواد داخل پیتزا لقمه:
یک عدد پیاز را خرد می کنیم و کمی تفت می دهیم،بعد ۳ تا قارچ و یک فلفل دلمه ای کوچک را خورد میکنم و با مواد تفت میدهیم و به آن نمک و فلفل سیاه میزنم، بعد کمی حدود یک قاشق سرخالی رب میزنم و با مواد تفت می دهیم،بعد که زیرش را خاموش می کنیم و زیتون حلقه ای سبز و سیاه اضافه میکنم و پنیر را روی مواد میریزم و یک مقدار هم کچاپ (سس گوجه فرنگی) اضافه می کنیم، بعد لای خمیر میگزاریم و توی قالبای کاپ کیک چرب شده قرار می دهیم.