چهار‌شنبه 24 آوريل 2024 - 05 ارديبهشت 1403
طرز تهیه شیرینی سیب
طرز تهیه شیرینی سیب
پنج‌شنبه 26 فروردين 1395 - شیرینی سیب یک شیرینی بسیار مبتکرانه برای صرف عصرانه.
مواد لازم:

آرد رژیمی 220 گرم پودر تخم مرغ
8 گرم
کره
150 گرم پودر قند 1 ق غ
بکینگ پودر 8 گرم شیر مایع رژیمی 150 گرم
















طرز تهیه:

ابتدا پودر تخم مرغ را با نصف شیر مایع در لیوان مخلوط کرده و با چنگال هم می زنیم. آرد را در ظرفی ریخته، بکینگ پودر را اضافه کرده و کره را که به دمای محیط رسیده وسط ظرف می ریزیم، پودر تخم مرغ را که هم زدیم، بقیه شیر را اضافه می کنیم و با دست خمیر درست می کنیم. خمیری که به دست نچسبد به دست می آید. خمیر را در پلاستیک گذاشته و 20 دقیقه در یخچال می گذاریم.

قبل از اینکه خمیر را درست کنیم 3 عدد سیب را پوست کنده و درشت رنده می کنیم و 25 گرم شکر و یک قاشق چایخوری دارچین اضافه می کنیم و در تابه ریخته، روی اجاق گذاشته و هم می زنیم تا کمی پخته و آب آن تبخیر شود، بعد کنار می گذاریم تا خنک شود.

روی میز کمی آرد می پاشیم و خمیر را کوتاه ورز می دهیم. آن را به 4 قسمت مساوی تقسیم می کنیم. هر کدام را با وردنه به صورت گرد به اندازه 24 در 24 باز می کنیم. با چاقو خمیر را به 4 قسمت به صورت ضربدری می بریم که می شود 8 عدد مثلثی. روی هر کدام از اینها از سیب پخته شده آماده به اندازه یک قاشق مربا خوری می گذاریم و هر دو طرف خمیر را به داخل تا کرده و رول می کنیم در سینی فر می چینیم. و سپس آن را در فر که از قبل گرم کردیم با 180 درجه سانتی گراد به مدت 25 تا 30 دقیقه می پزیم، بعد از فر خارج کرده می گذاریم کمی خنک شود، بعد در صورت تمایل رویش را با پودر قند تزئین می کنیم.