سه‌شنبه 19 مارچ 2024 - 29 اسفند 1402
بخورید و لاغر بمانید
بخورید و لاغر بمانید
يكشنبه 26 آذر 1391 - بر اساس کشفیات تازه محققان، می‌توان همه نوع مواد غذایی را خورد و اندام مناسبی داشت تنها در صورتی که این غذاها در ساعات خاصی از روز مصرف شوند.
بر اساس کشفیات تازه محققان، می‌توان همه نوع مواد غذایی را خورد و اندام مناسبی داشت تنها در صورتی که این غذاها در ساعات خاصی از روز مصرف شوند.

پایگاه اطلاع رسانی تاپ سانته فرانسه در گزارش اخیر خود روش جدیدی را برای مصرف مواد غذایی ارایه کرده است که از سوی آلن دلابو دکتر و مبتکر روش تغذیه‌ای به نام کرونو توصیه شده است.
 
بر اساس این روش تغذیه‌ای، می‌توان در تمام روز نان، پنیر، شکلات، استیک و سیب‌زمینی خورد، لاغر شد و لاغر ماند.
 
گفته شده این هنر مصرف مواد غذایی در ساعات مختلف روز است؛ اوقاتی که برای ساختار بدن و داشتن وضعیتی بهتر توصیه می‌شود.
 
درصورتی که بر اساس عملکرد طبیعی بدن رفتار کنیم، نیازهای بدن به انرژی تامین و سوخت و ساز بدن بهتر انجام می‌شود و ذخیره‌سازی نیز صورت نمی‌گیرد.
 
در این روش خوردن مواد غذایی چرب در ساعات صبح، مواد غذایی سبک‌تر در ظهر، مواد غذایی شیرین در ساعات بعدازظهر و مواد غذایی سبک در شب توصیه می‌شود.
 
از میان ترشحات آنزیمی و هورمونی که در ساعات شبانه روز و حالات مختلف شب بیداری یا خواب متوالی و دمای هوا میزان آنها متفاوت است، ترشح کورتیزول (هورمونی که نقش مهمی در متابولیسم و سوخت و ساز بدن دارد) اهمیت زیادی دارد.
 
به گفته دکتر دلابو، روند چهار وعده غذایی روزانه قرار داده شده در این روش، در واقع بر اساس میزان ترشح کورتیزول در زمان‌های مختلف توصیه شده است.
 
ساختار بدن مقادیر زیادی کورتیزول را در پایان شب، مقادیر قابل توجهی در پایان روز و همچنین مقادیر کمی در پایان بعدازظهر آزاد می‌کند، به همین خاطر است که در شب و به ویژه در ساعات اولیه شب خیلی بی‌حال می‌شویم.
 
بر اساس روش تغذیه‌ای کرونو، عدم صرف صبحانه، ناهار خوردن با عجله و خوردن بیش از حد در شب ممنوع شده است.
 
همچنین مصرف موادغذایی صنعتی و شیرین در این روش منع شده است؛ آلن دلابو تاکید می کند که این نوع مواد غذایی برای ساختار بدن خطرناک هستند.
 
در واقع این مواد غذایی بدن را تغذیه نمی کند بلکه لوزالمعده را به جذب بیشتر قند وادار می کند که برای بدن بسیار مضر است.