سه‌شنبه 19 مارچ 2024 - 29 اسفند 1402
خواص چیلی در رشد مو
خواص چیلی در رشد مو
يكشنبه 26 آذر 1391 - به گفته کارشناس تحقیقات میکروبیولوژی، فلفل قرمز با افزایش جریان خون به پوست سر در رشد موهای سر موثر است.
به گفته کارشناس تحقیقات میکروبیولوژی، فلفل قرمز با افزایش جریان خون به پوست سر در رشد موهای سر موثر است.

دکتر نسرین حاجی سید جوادی افزود: فلفل قرمز یا تند که به نام چیلی معروف است مانند سیر و پیاز بیشتر به عنوان عامل پیشگیری از بیماری‌ها در نظر گرفته می‌شود و اغلب همراه آنها مصرف می‌شود .
 
وی ادامه داد: برخی از گیاه شناسان عقیده دارند که گیاهان گرم نظیر فلفل تند، دارچین و زنجبیل انرژی را افزایش می‌دهند و از طرفی گر گرفتگی دوران یائسگی را زیاد می‌کند.
 
به گفته وی خواص ضد میکروبی این ماده خوراکی نیز کاملا مشخص شده است و از رشد بسیاری از میکروب‌ها می‌تواند جلوگیری کند.
 
حاجی سید جوادی خاطر نشان کرد: ماده موثر در فلفل تند می‌تواند در کاهش دردهای مفاصل به ویژه آرتریت انگشتان دست نویسندگان موثر باشد.
 
وی اظهار داشت :به همین دلیل استعمال پماد خارجی این ماده درد ناشی از التهاب آرنج و التهاب در بیماران دیابتی را کاهش می‌دهد.
 
حاجی سید جوادی گفت: فلفل قرمز می‌تواند در تومورهای سرطانی نیز موثر باشد، با این حال این مسئله کاملا ثابت نشده است.
 
وی افزود: نتیجه تحقیقی که در مرکز تحقیقات سرطان شناسی آمریکا صورت گرفته نشان می‌دهد که ماده موثر موجود در فلفل مانند تیغ دولبه عمل می‌کند و اثر سرطان زایی یا ضد سرطانی آن به میزان مصرف آن بستگی دارد.
 
وی یاد آور شد: اگر مصرف فلفل تند یا قرمز بیش از اندازه مجاز باشد به تومورهای سرطانی منجر می‌شود و اگر در حد مجاز مصرف شود می‌تواند اثرات ضد سرطانی خود را نشان دهد.
 
کارشناس تحقیقات میکرو بیولوژی مواد غذایی با بیان اینکه همه چیز در حد تعادل مناسب است افزود :فلفل قرمز بهترین داروی ریه و خلط آور قوی است وبرای پیشگیری و تسکین برونشیت مزمن مفید است.
 
وی اضافه کرد: این سبزی ضد احتقان بوده و برای بازشدن لخته‌های خون کمک می‌کند .همچنین مسکن درد است و مصرف فلفل قرمز لذت و نشاط را به دنبال دارد .