پنج‌شنبه 02 مي 2024 - 13 ارديبهشت 1403
هر روز جوان تر شوید
هر روز جوان تر شوید
دوشنبه 25 ارديبهشت 1391 - یک نفس عمیق بکشید و از این لحظه شروع کنید به جوان شدن می پرسید چطور؟ خیلی راحته البته اگر به این نکات عمل کنید و روش های تغذیه و زندگی تان را عوض کنید حتمأ این رؤیا به حقیقت می پیوندد.
یک نفس عمیق بکشید و از این لحظه شروع کنید به جوان شدن می پرسید چطور؟ خیلی راحته البته اگر به این نکات عمل کنید و روش های تغذیه و زندگی تان را عوض کنید حتمأ این رؤیا به حقیقت می پیوندد.

1 سی وید بخورید

 این نوعی جلبک دریایی است که ژاپنی ها دور سوشی می پیچند و در بیشتر غذاهای ژاپنی نیز وجود دارد این گیاه دریایی بطور معجزه آسایی روی پوست اثر می گذارد و باعث جوانی و شادابی آن می گردد.

 اگر سی وید را دوست ندارید یا در دسترس نیست میتوانید کپسول های حاوی سی وید را بخورید اگر در جایی زندگی می کنید که این کپسول ها وجود ندارند سعی کنید غذاهای دریایی زیاد بخورید زیرا هر چیزی از دریا گرفته شود حاوی مواد لازم برای زیبایی و جوانی می باشد .

2- به اندازه کافی بخوابید

 مهم نیست چقدر خوب آرایش کرده اید ولی اگر کم خوابی داشته باشید زیبا و شاداب به نظر نمی آیید زیرا وقتی ما در خواب عمیق هستیم پوست شروع به ترمیم خود می کند برای همین است که وقتی از یک خواب خوب بیدار می شویم زیباتر و شاداب به نظر می آییم.

3- استرس نداشته باشید

استرس و فشارهای عصبی باعث بوجود آمدن چروک های صورت می شوند هر روز برای پنج دقیقه هم که شده مدیتیشن بکنید و تمام افکار بد و نگرانی ها را کنار بگذارید این کار خیلی راحت تر و ارزان تر از بوتاکس برای رفع چین و چروک ها تمام میشود.

4- شکر نخورید

اگر می توانید به کلی شکر را کنار بگذارید یا حداقل به کمترین میزان مصرف تنزل دهید زیرا شکر به جریان پیر شدن سرعت زیادی می دهد

5- ماسک جوانی

آب نصف یک لیمو ترش را با یک سفیده تخم مرغ برای چند دقیقه بزنید و آن را برای پانزده دقیقه روی صورت بگذارید سپس با آب گرم صورت تان را بشویید.

 6- پروتئین زیاد بخورید

به اندازه کافی پروتئین بخورید زیرا پروتئین در ایجاد کولاژن این ماده جوان کننده پوست نقش اساسی دارد و باعث جوان ماندن پوست می شود بهترین منابع پروتئین عبارتند از گوشت- ماهی – تخم مرغ – پنیر- حبوبات – سویا –و عدس

7- از کرم های ویتامینه در موقع خواب استفاده کنید

    قبل از خواب صورت تان را تمیز کنید و از کرم های ویتامینه که دارای ویتامین های ب و ث هستند استفاده کنید زیرا این ویتامین ها باعث می شوند گردش خون در زیر پوست بیشتر شود و صبح که از خواب بیدار می شوید پوستی زیبا و با طراوت خواهید داشت.

8- قرص های ویتامین بخورید

خوردن قرص های ویتامین آ – ث – ایی به شما کمک می کند تا پوست تان در مقابل آفتاب صدمه نبیند.

9- غذاهایی را که برای پوست خوب است بیشتر بخورید

 خوردن غذاهای مفید برای پوست مثل ماهی سالمن- بادام- و انواع توت ها باعث جوانی پوست می شود.

 10- سیگار نکشید

 سیگار نکشیدن یا ترک سیگار کافی نیست زیرا اگر در محلی باشید که دیگران سیگار می کشند مثل این است که خود شما سیگار می کشید دود سیگار باعث بوجود آمدن چین و چروک های صورت می شود و کولاژن این ماده حیاتی برای جوانی را از بین می برد.