جمعه 03 مي 2024 - 14 ارديبهشت 1403
نوزادان هم از خوردن ماهي سود مي‌برند
نوزادان هم از خوردن ماهي سود مي‌برند
يكشنبه 03 ارديبهشت 1391 - پزشكان سوئدي در يك مطالعه جديد خاطرنشان كردند نوزاداني كه تا قبل از رسيدن به 9 ماهگي ماهي مي‌خورند در سنين بالاتر و پيش دبستاني كمتر دچار خس خس سينه مي‌شوند.
 پزشكان سوئدي در يك مطالعه جديد خاطرنشان كردند نوزاداني كه تا قبل از رسيدن به 9 ماهگي ماهي مي‌خورند در سنين بالاتر و پيش دبستاني كمتر دچار خس خس سينه مي‌شوند.

دكتر «اما جوكسور» از متخصصان بيمارستان اطفال كوئين سيلويا در دانشگاه گوتنبرگ در سوئد و دستياران وي، اطلاعات حاصل از 4171 كودك را كه به طور اتفاقي از خانواده‌هاي مختلف انتخاب شده بودند، مورد تجزيه و تحليل قرار دادند. از والدين اين كودكان در سنين 9 ماهگي، 12 ماهگي و 4.5 سالگي پرسش‌هايي به عمل آمد كه بايد به تمام آنها پاسخ مي‌دادند.

به گزارش خبرگزاري يونايتدپرس، در اين مطالعه كودكاني تحت آزمايش قرار گرفتند كه در سالهاي نخست زندگي در دوره‌هاي متوالي با مشكل خس‌خس سينه مواجه مي‌شوند. در برخي موارد نيز كودكاني كه با اين مشكل مواجه مي‌شدند، حتي مبتلا به آسم هم نبودند.

پزشكان با مطالعه روي اين كودكان دريافتند كه خوردن ماهي تا قبل از رسيدن به 9 ماهگي، احتمال بروز اين مشكل را در دوران كودكي تقريبا تا 50 درصد كاهش مي‌دهد.