پنج‌شنبه 02 مي 2024 - 13 ارديبهشت 1403
تاثير خنده درماني در زوال عقل
تاثير خنده درماني در زوال عقل
يكشنبه 21 اسفند 1390 - پزشكان استراليايي در يك آزمايش جالب و شگفت‌انگيز دريافتند كه خنده درماني به اندازه داروهاي پرمصرف روان پريشي در كنترل اضطراب و ناآرامي در بيماران مبتلا به زوال عقل موثر است و در عين حال از عوارض جانبي خطرناك داروها نيز جلوگيري مي‌كند.
پزشكان استراليايي در يك آزمايش جالب و شگفت‌انگيز دريافتند كه خنده درماني به اندازه داروهاي پرمصرف روان پريشي در كنترل اضطراب و ناآرامي در بيماران مبتلا به زوال عقل موثر است و در عين حال از عوارض جانبي خطرناك داروها نيز جلوگيري مي‌كند.
 

دكتر لي- فاي لو از متخصصان دانشكده روانپزشكي در دانشگاه نيوسوات ويلز مي‌گويد:‌ اين آزمايشات بعنوان اولين مطالعه اصلي در زمينه تاثير خنده درماني روي خلق‌ وخو، اضطراب، آشفتگي‌هاي رفتاري و حضور اجتماعي نشان داد كه اين روش چه در كوتاه مدت و چه در بلندمدت از نگراني و ناآرامي‌هاي بيماران مبتلا به زوال عقل مي‌كاهد.

 
به نوشته روزنامه سيدني مورنينگ هرالد، اين مطالعه تحت عنوان "SMILE" در 36 مركز مراقبت از سالمندان استراليايي انجام گرفت.

نتايج بررسي‌ها تاييد كرد كه خنده درماني نگراني و آشفتگي در اين بيماران را 20 درصد كاهش مي‌دهد كه اين بازده برابر با روش دارودرماني و مصرف داروهاي معمول روان پريشي است. پس از 12 هفته اجراي برنامه‌هاي خنده درماني، شادي و رفتارهاي مثبت دراين بيماران مشاهده شد.
 

اين مطالعه به تفصيل در گردهمايي ملي مطالعات در زمينه زوال عقل در استراليا ارائه خواهد شد.