دوشنبه 20 مي 2024 - 31 ارديبهشت 1403
سه راه براي زيبايي پوست در 40 سالگي
سه راه براي زيبايي پوست در 40 سالگي
شنبه 21 خرداد 1390 - استفاده از کرم های متفاوت، انواع لوسیون ها و ... یکی از راه های مراقبت از پوست در سنین بالای ۴۰ است که با صرف هزینه و وقت زیاد همراه است. اگرچه با کمی توجه و رعایت برخی نکات خاص، دستیابی مؤثرتر به این هدف امکان پذیر است.

استفاده از كرم هاي متفاوت، انواع لوسيون ها و ... يكي از راه هاي مراقبت از پوست در سنين بالاي ۴۰ است كه با صرف هزينه و وقت زياد همراه است. اگرچه با كمي توجه و رعايت برخي نكات خاص، دستيابي مؤثرتر به اين هدف امكان پذير است.

● تغذيه پوست
كرم «پپتيدمس» از كرم هاي مناسبي است كه داراي رنگ آبي بوده و پس از استفاده روي پوست رنگ خود را از دست مي دهد. مطالعات كلينيكي انجام گرفته روي اين كرم حاكي از خاصيت ضدپيري آن روي پوست است.
علاوه بر اين كه اين كرم پوست هاي شل و افتاده را كشيده، خاصيت الاستيكي و استحكام پوست را بهبود بخشيده و ميزان چروك ها و عمق آنها را نيز كاهش مي دهد.

● لايه برداري از پوست
اسيد لاكتيك و اسيد ساليسيليك دو ماده لايه بردار مناسب براي پوست صورت به شمار مي روند.
اين دو ماده طبيعي از قند موجود در شير و ميوه ها گرفته شده و باعث كوچك شدن منافذ پوستي، محدود كردن چروك ها و لايه برداري سلول هاي مرده پوستي مي شوند.

در افراد بالاي ۴۰ سال، اسيدلاكتيك تأثير بسزايي روي پوست دارد زيرا در اين سنين پوست خشك و بي حالت شده و تغييررنگ پيدا مي كند. اين لوسيون مرطوب كننده نه تنها لكه هاي پوستي را از بين برده و رنگ پوست را به حالت اوليه باز مي گرداند، بلكه رطوبت تأمين شده توسط اين ماده، به پوست درخشش خاصي خواهد داد.

ساليسيليك اسيد پوستي را بسته و بايد چندبار در هفته مورد استفاده قرار بگيرد. اين ماده همچنين توليد كلاژن ها را افزايش داده و علاوه بر تأمين رطوبت، به حل شدن و از بين رفتن خطوط روي پوست و ساير آسيب هاي پوستي كمك مي كند.

● مرطوب كننده
متأسفانه بيشتر كرم هاي مرطوب كننده حاوي مقدار زيادي موادشيميايي بوده و سطح پوست را با چربي هاي غيرطبيعي مي پوشانند. در اين ميان روغن شترمرغ يك مرطوب كننده طبيعي با تركيبات مشابه چربي پوست است كه نه تنها از پوست در برابر از دست دادن رطوبت محافظت مي كند، بلكه در جلوگيري از بروز چروك و درمان پوست هاي آسيب ديده و ملتهب نيز مؤثر است.

روغن شترمرغ براي انواع پوست ها مفيد بوده و باعث تحريك مشكلات پوستي مانند خشكي پوست، جوش هاي سرسياه و يا سرسفيد نخواهد شد. علاوه بر اين كه در درمان سوختگي، اگزما و پسوريازيس نيز مؤثر است. مصرف اين روغن هر روز و پس از هربار شست وشو توصيه مي شود.