پنج‌شنبه 25 آوريل 2024 - 06 ارديبهشت 1403
پی کی یو در بزرگسالی
پی کی یو در بزرگسالی
سه‌شنبه 19 مرداد 1389 - برای سال های متمادی فنیل بالا تنها مسئله ای برای تکامل مغز نوزادان و کودکان تصور می شد . اما امروزه . . .
پی کی یو در بزرگسالی

مترجم : اعظم رفیعی

برای سالهای متمادی ، فنیل بالا ، تنها مسئله ای برای تکامل مغز نوزادان و کودکان تصور می شد .  اما امروزه پزشکان می دانند که فنیل بالا ، برای مغز بزرگسالان نیز سمی است . فنیل بالا باعث بروز مشکلاتی از قبیل :

-         هوش کمتر ( ضریب هوشی پایین )
-         بد خلقی یا تحریک پذیر بودن
-         عدم عکس العمل سریع در فکر کردن یا پاسخ دادن
-         افسردگی
-         احساس اضطراب
-         عدم توانایی در تمرکز یا توجه

چرا فنیل پایین همیشه بهتر است ؟

فنیل بسیار بالایی احتیاج نیست تا باعث بروز مشکلات شود . به عنوان مثال ، تحقیقات نشان میدهد که ضریب هوشی می تواند به اندازه چهار امتیاز برای هر mol/dl 10 ، در طول عمر متوسط فی کاهش پیدا کند .
برای بعضی از مردم حتی بیشتر از این مقدار ، از دست دادن IQ را به دنبال خواهد داشت . با پایین نگه داشتن فی از ضریب هوشی خود محافظت کنید . این می تواند به شما کمک کند که در بهترین وضعیت خود قرار بگیرید .


فنیل بالا علت مشکلات خلقی

در بزرگسالان مبتلا به پی کی یو ، احتمال ابتلا به افسردگی ، اضطراب و مشکلات دیگر ، نسبت به افراد فاقد پی کی یو ، بیشتر وجود دارد . هر چه فنیل فرد بالاتر باشد ، احتمال ابتلا به این مشکلات در مقایسه با افراد با فنیل پایین تر بیشتر است .

پی کی یو منصفانه بازی نمی کند ، اما شما می توانید همیشه پیروز باشید

برای کنترل فی ، شما نیاز به انجام وظایفی مانند برنامه ریزی وعده های غذایی خود ، ضبط فی و مقاومت در برابر غذاهای خارج از رژیم غذایی دارید . شما برای این کار به فکر باز ، خوش بینی ، کنترل و تمرکز احتیاج دارید .

به دلیل اینکه پایین آوردن فی ، کار بسیار مشکلی است ، هرچه فی شما پایین تر باشد ، وضعیت بهتری خواهید داشت . وقتی فی شما همیشه پایین باشد ، مغز شما در بهترین حالت ممکن قرار خواهد گرفت . شما قادر خواهید بود به وضوح فکر کنید ، برنامه ریزی هوشمندانه انجام دهید و مراحل سلامتی را با گام های خود طی کنید .