جمعه 10 مي 2024 - 21 ارديبهشت 1403
مضرات استفاده بيش از حد لوازم آرايشي
مضرات استفاده بيش از حد لوازم آرايشي
دوشنبه 02 خرداد 1390 - مصرف بیش از حد معمول لوازم آرایش ضمن ایجاد حساسیت، لک، جوش و آکنه در پوست باعث چروک شدن آن و پیری زودرس در افراد به خصوص خانم‌ها می‌شود.


استفاده بيش از حد لوازم آرايشي موجب چين و چروك و پيري زودرس پوست مي‌شود

مصرف بيش از حد معمول لوازم آرايش ضمن ايجاد حساسيت، لك، جوش و آكنه در پوست باعث چروك شدن آن و پيري زودرس در افراد به خصوص خانم‌ها مي‌شود.
دكتر فريبا قلمكارپور متخصص پوست و مو و فلوشيپ درماتوپاتولوژي ليزرتراپي در خصوص مصرف لوازم آرايشي و تاثير آن بر پوست صورت ضمن تاكيد برلزوم تناسب آرايش با شرايط كاري و فرهنگي همچون متناسب بودن با پوست هر فرد، گفت: لوازم آرايشي متناسب با نوع پوست هر فرد(خشك، معمولي و چرب) بايد انتخاب شود؛ همچنين توجه به كيفيت اين لوازم جهت پيشگيري از بروز حساسيت‌هاي پوستي، آكنه و جوش و لك‌هاي صورت ضروريست.
استاديار دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي، مصرف مواد حاوي رنگدانه‌ همچون رژ لب و رژگونه را باعث ايجاد حساسيت‌هاي پوستي عنوان كرد و افزود: كرم‌هاي گريم نيز به دليل مانع شدن از تنفس پوست و ميزان بالاي مواد شيميايي داخل آن، كرم‌هاي پرضرري هستند كه مصرف آنها عوارض بسياري را به دنبال خواهد داشت.
دكتر قلمكارپور استفاده از فرمول الگوريتم جواني را براي حفظ و نگهداري پوست صورت براي همه افراد توصيه كرد و گفت: بر اساس اين فرمول كرم‌هاي ضد آفتاب و كرم‌هاي حاوي اسيد‌هاي ميوه كه اثر روشن‌كنندگي و پلينگ (لايه برداري) و ضد چروكي براي پوست دارند از سن ۱۸ سالگي براي كليه افراد توصيه مي‌شود.
همچنين، استفاده از كرم‌هاي مرطوب‌كننده فاقد چربي براي افراد سنين ۳۰ و ۳۵ سال به بالا توصيه مي‌شود.
وي در پايان استفاده از شيرپاكن را براي پاك كردن آرايش پوست‌هاي خشك و استفاده از لوسيون‌هاي حاوي محلول پاك كننده و يا يك الكل ضعيف يا محلول خنثي را براي پاك كردن آرايش در پوست‌هاي چرب توصيه كرد.