جمعه 10 مي 2024 - 21 ارديبهشت 1403
آب كردن چربي‌هاي صورت
آب كردن چربي‌هاي صورت
يكشنبه 01 خرداد 1390 - همه می‌دانند که برای خلاصی از چربی اضافه ـ در هر ناحیه از بدن که باشد ـ باید فعالیت چربی‌سوز بیشتری انجام شود.آب کردن چربی اضافی زیر چانه یا همان غبغب خودمان هم در این مورد استثنا نیست. البته داشتن غبغب برای افرادی که چاقند یا اضافه وزن دارند، امری طبیعی است اما گاهی این اتفاق می‌افتد.

همه مي‌دانند كه براي خلاصي از چربي اضافه ـ در هر ناحيه از بدن كه باشد ـ بايد فعاليت چربي‌سوز بيشتري انجام شود.
آب كردن چربي اضافي زير چانه يا همان غبغب خودمان هم در اين مورد استثنا نيست. البته داشتن غبغب براي افرادي كه چاقند يا اضافه وزن دارند، امري طبيعي است اما گاهي اين اتفاق مي‌افتد كه فرد با وجود طبيعي بودن وزن بدنش، با معضل غبغب دست به گريبان مي‌شود و البته نبايد فراموش كنيد كه وجود غبغب، تاثير زيادي بر چهره فرد دارد و اصولا باعث مي‌شود سن افراد، بيشتر به نظر برسد.
جراحي پلاستيك يكي از راه‌هاي از بين بردن سريع غبغب است اما يك‌راه درماني مفيد بدون درد و خونريزي نيز براي از بين بردن اين مشكل زير‌چانه‌اي وجود دارد؛ ورزش دادن عضله اين ناحيه كه صد البته بهتر از عمل جراحي است!
براي كشيدن عضله اين ناحيه، چندين ورزش راحت وجود دارد كه به تعدادي از آنها در اين قسمت مي‌پردازيم:
۱) كف دست‌ها را براي ۱۰ ثانيه به پيشاني‌تان فشار دهيد. اين فشار را در جهت عكس گردن و سر وارد كنيد. بايد حس كنيد كه گردن و چانه‌تان سفت شده‌اند. اين حركت را، البته اين بار با قرار دادن دست در پشت سر، تكرار كنيد. همين حركت را در دو طرف سر نيز تكرار كنيد و در اين حالت، دست خود را به شكل پياله كرده و آن را روي گوش خود قرار دهيد و ورزش مذكور را انجام بدهيد.
۲ ) در ورزش ديگري كه براي رفع اين مشكل پيشنهاد مي‌كنيم، بايد به اين ترتيب عمل كنيد؛ چانه‌تان را بالا بگيريد و دهان خود را باز و بسته كنيد؛ انگار كه آدامس مي‌جويد. در اين ورزش، بايد حس كنيد كه عضلات آرواره تا گردن شما سخت شده‌اند.
۳) دهان خود را باز كنيد، خيلي آهسته سر خود را به عقب خم كنيد و در همين حال بمانيد. حالا لب پايين را تا روي لب بالاي خود حركت دهيد و اين حركت را چندبار انجام دهيد.
۴) همان‌طور كه سرتان در حالت طبيعي قرار دارد (بدون خم كردن آن به هر جهتي)، سعي كنيد لب پايين خود را به بيني‌تان بزنيد! البته اين اتفاق تقريبا غيرممكن است اما تلاش براي انجام چنين كاري، براي هدف شما مفيد خواهد بود.
۵) بيرون آوردن زبان از دهان، آن هم به طور مداوم و پشت سر هم، عضلات دهان و صورت را تقويت مي‌كند و در از بين بردن غبغب نيز مؤثر خواهد بود.
توصيه مي‌كنيم اين ورزش‌ها را روزي ۲ بار انجام دهيد