جمعه 10 مي 2024 - 21 ارديبهشت 1403
  دارچين (Cinnamon)
دارچين (Cinnamon)
يكشنبه 01 خرداد 1390 - دارچین از قدیم‌الایام در دنیا به‌کار می‌رفته است در مصر حتی قبل از ساختمان اهرام ثلاثه مصر برای درمان امراض مختلفه مصرف می‌شده است. اسم دارچین Cinnamon از کلمه عربی Kinnamon مشتق شده.

دارچين از قديم‌الايام در دنيا به‌كار مي‌رفته است در مصر حتي قبل از ساختمان اهرام ثلاثه مصر براي درمان امراض مختلفه مصرف مي‌شده است. اسم دارچين Cinnamon از كلمه عربي Kinnamon مشتق شده و در كتاب مقدس به آن اشاره شده است و در مراسم مذهي يهوديان به‌كار مي‌رفته است. دارچين پوست درختي است كه تا ۱۰ متر ريشه مي‌كند برگ اين درخت سبز سير و داراي گل‌هاي به رنگ سفيد مي‌باشد.
 
 
پوست اين درخت را كنده و معمولاً پودر مي‌كنند و در غذا يا به‌عنوان چاي از آن استفاده مي‌كنند.

 
 خواص داروئي

 
۱. دارچين رمز جواني است و مصرف روزانه آن انسان را سلامت و جوان نگه مي‌دارد.
 
۲. دارچين براي زياد شدن و بازيافتن نيروي جنسي نيز به‌كار مي‌رود كليه را گرم مي‌كند و ضعف كمر و پاها را ازبين مي‌برد و كم‌خوني را درمان مي‌كند‌.
 
۳. دارچين بهترين دارو براي دردهاي عضلاني است و جديداً در آمريكاي شمالي و كانادا كرم‌هائي به بازار آمده كه داراي دارچين است و براي رفع درد به‌كار مي‌رود‌.
 
۴. حتماً تا به حال متوجه شده‌‌ايد كه بعد از خوردن يك دونات دارچين‌دار همه چيز را زيبا مي‌بينيد و چقدر آرام هستيد‌. اين خاصيت دارچين است زيرا دارچين اثر آرام‌كنده و شاد‌كننده دارد و از بسياري از داروهاي آرام‌بخش بهتر است. و در حقيقت مي‌توان گفت دارچين واليوم گياهي است زيرا در دارچين ماده‌اي است به‌نام Cinnamodehyde كه روي حيوانات و انسان اثر آرام‌بخش دارد.
 
۵. اثر مهم ديگر دارچين پائين آوردن تب مي‌باشد و حتي امروزه دارچين را به‌صورت قرص و كپسول درآورده‌اند كه به‌عنوان تب‌بر به‌كار مي‌رود. شما مي‌توانيد به آساني با نوشيدن يك فنجان چاي دارچين تب را به‌سرعت پائين بياوريد. دارچين رگ‌ها را باز مي‌كند و اثر خوبي در گردش خون دارد.
 
۶. دارچين خاصيت عجيب ديگري دارد و آن قوي كردن مصونيت بدن در مقابل امراض است و حتي مي‌توان گفت كه اثر پني سيلين و آنتي بيوتيك را به مقدار زيادي درا است. اگر حس كرديد كه ضعيف شده‌ايد و ممكن است مريض شويد چاي دارچين را فراموش نكنيد و حتي اگر سرما خورده‌ايد يا ضعف شديد چاي دارچين بهترين دارو است.
 
۷. يكي از دانشمندان انگليسي در كتابي كه قرن نهم تاليف نمود ادعا كرد كه دارچين معده را تميز و آرام و قوي مي‌كند. بنابراين اگر ناراحتي معده داريد حتماً از دارچين استفاده كنيد دارچين با اين همه خواص طعم بسيار خوبي دارد. حتي اگر چاي معمولي مي‌نوشيد آن را با يك قطعه پوست دارچين به‌هم بزنيد كه طعم آن را بهتر كند.
 
بي‌دليل نيست كه در گذشته سلماني‌ها كه در حقيقت دكترهاي طب قديم بودند به مشتري‌هاي خود چاي دارچين مي‌دادند.
 
مضرات
 
مضرات خاصي براي آن بيان نشده است.