چهار‌شنبه 01 مي 2024 - 12 ارديبهشت 1403
سه كار ممنوعه براي موها
سه كار ممنوعه براي موها
دوشنبه 22 فروردين 1390 - آیا در آرزوی داشتن موهایی زیبا و شفاف هستید ؟ با کمی مراقبت و مواظبت به سادگی می توانید به آرزوی خود برسید.

آيا در آرزوي داشتن موهايي زيبا و شفاف هستيد ؟ با كمي مراقبت و مواظبت به سادگي مي توانيد به آرزوي خود برسيد. آيا مي دانيد شما با انجام اين سه كار ممنوعه ناخواسته به موهايتان آسيب جبران ناپذيري را وارد مي كنيد:

اشتباه شماره يك :

هيچ گاه شامپوهاي معمولي را با ويتامينه در يك رتبه قرار ندهيد و از هر دو آنها استفاده كنيد. شامپو و ويتامينه هاي هر كدام كار جدا گانه اي را انجام مي دهند زيرا ساخته شده از مواد مختلفي هستند. استفاده از محصولاتي كه مختص به مراقبت هاي مو هستند يا ويتامينه كردن مو بايد هفته اي يك بار انجام شود.

ويتامينه هاي مو متفاوت هستند :

بعضي از ويتامينه ها در حمام به مو ماساژ داده مي شوند و قبل خروج از حمام مو را آب كشي مي كنند .
نوع ديگري از ويتامينه ها هستند كه بعد از خروج از حمام بر روي موهاي خيس استعمال مي شوند .
استفاده از ويتامينه ها و مراقبت ها با شامپو متفاوت است . اگر خواهان موهايي زيبا و شفاف هستيد بايد موهايتان را با ويتامينه ها تغذيه كنيد زيرا مواد مورد نياز مو تنها از طريق تغذيه و خوردن مواد غذايي به دست نمي آيد .
اگر به برچسب شامپوها دقت كرده باشيد، روي آنها نوشته شده مخصوص موهاي چرب، خشك، معمولي يا موهاي آسيب ديده و رنگ شده. اين ويژگي ها را براساس تركيبي از سورفاكتانت ها و مواد نرم كننده، به دست مي آورند و بهتر است هر فرد براساس نوع مويش شامپوهاي مخصوص آن مو را انتخاب نمايد؛
هيچ گاه از شامپو بچه ها براي شستن موهايتان استفاده نكنيد زيرا اين شامپوها قدرت تميز كردن موهاي بزرگسالان را ندارند .
استفاده از نرم كننده ها براي موي خشك و رنگ شده، فر شده يا آسيب ديده بسيار ضروري است .
موهايتان را هرگز با صابون شست و شو ندهيد زيرا اگر مو با صابون شستشو داده شود، يك لايه ناخوشايند روي مو ايجاد شده و ظاهري بي جان و بي روح را بر جاي مي گذارد .
اما مواد حالت دهنده و پاك كننده، مو و كف سر را تميز مي كنند و باعث شانه شدن راحت تر موهاي خيس و افزايش حجم آن بدون ايجاد الكتريسيته ساكن در زمان خشك شدن مي شوند .
تعدادي از شامپوها حاوي پانتول مي باشند كه در رشد و افزايش رطوبت مو ارزشمند است. گاه عصاره هاي گياهي مانند گزنه، آلوئه ورا، رزماري (اكليل كوهي)، نعناع، فلفل، رازيانه، بابونه، سدر، روغن بادام، كاندولا، روغن زيتون، جوجوبا، مريم گلي، برنج، گندم، عصاره انار و زعفران نيز به شامپوها اضافه مي شوند .


اشتباه شماره دو :

نحوه ي صحيح آب كشي مو :

شامپو نبايد وارد چشم شود (حتي شامپوهاي ملايمي كه باعث سوزش چشم نمي شود) و بايد به طور كامل از روي سر شسته شود؛ زيرا باقي ماندن شامپو حتي به مقدار كم روي سر باعث التهاب پوستي مي شود. به همين دليل بهتر است بعد از شستن موها را به مدت سه يا چهار دقيقه آبكشي كنيم .
بسياري از افراد هنگام آبكشي ، آنقدر با شدت موهايشان را با دست ماساژ مي دهند كه دچار ريزش مي شوند و يا اينكه در اثر شدت چنگ زدن ، پوسته سرشان بلند مي شود و به پوسته مو دچار مي شوند


اشتباه شماره سه :

موهايتان را با حرارت مستقيم و داغ بيش از حد خشك نكنيد :

اگر شما عادت به سشوار كشيدن موهايتان داريد هيچ گاه موهايتان را در زماني كه كاملا خشك هستند سشوار نكنيد . توصيه مي شود در ابتدا كمي موهايتان را مرطوب كنيد و بعد سشوار بكشيد زيرا در صورتي كه موهايتان كاملا خشك باشد و سشوار كنيد موهايتان دچار آسيب جدي مي شوند. اگر بعد از حمام عادت به خشك كردن موهايتان با سشوار داريد توصيه مي كنيم هرگز با حرارت مستقيم انجام نشود.

آيا مي دانيد موها هم داراي سني مي باشند:

شما بايد هر ماه به اندازه يك سانت از موهايتان را كوتاه كنيد و هر سه سال يك بار موهايتان را به اندازه ي قابل توجهي كوتاه نمائيد تا رشد و زيبايي موهايتان با افزايش سن كاهش پيدا نكند.