پنج‌شنبه 28 مارچ 2024 - 09 فروردين 1403
سردرد مي‌تواند نشانه‌اي از افسردگي باشد
سردرد مي‌تواند نشانه‌اي از افسردگي باشد
دوشنبه 23 اسفند 1389 - یک متخصص مغز و اعصاب با بیان اینکه سردردهای گاه و بی‌گاه می‌تواند نشانه‌ای از وجود افسردگی در افراد باشد، گفت: بسیاری از افسردگی‌ها در مراحل اولیه خود را به‌صورت سر درد نشان می‌دهند.

يك متخصص مغز و اعصاب با بيان اينكه سردردهاي گاه و بي‌گاه مي‌تواند نشانه‌اي از وجود افسردگي در افراد باشد، گفت: بسياري از افسردگي‌ها در مراحل اوليه خود را به‌صورت سر درد نشان مي‌دهند.

دكتر مهدي مقبولي در گفت‌وگو با ايسنا ، با اشاره به اينكه 40 درصد افراد در طول سال يك‌بار سردرد شديد را تجربه مي‌كنند، ابراز كرد: سردردهاي تنشي، از رايج‌ترين سردردهايي هستند كه ممكن است هر چند ماه يك بار فرد را درگير كند.

وي، وجود استرس‌هاي ناشي از مسائل روحي و رواني، فشار كاري، عدم تحرك و تا حدودي رژيم غذايي را از جمله موارد زمينه‌اي در بروز سردردهاي تنشي برشمرد و ادامه داد: استرس‌ها و فشارهاي روحي و رواني از مهم‌ترين علل بروز سردردهاي تنشي است.

دكتر قبولي، نسبت به مصرف مسكن‌ها در شرايط بروز سردردهاي تنشي هشدار داد و تصريح كرد: در هر حالتي استفاده از مسكن‌ها منع شده است، اما در حالت كلي و در شرايط خاص توصيه مي‌شود، از قرص استامينوفن و آكسار بصورت محدود استفاده شود.

اين متخصص مغز و اعصاب بر عدم مصرف قرص‌هاي ديكلوفناك، پروفن و ژلوفن در اين حالت تاكيد كرد و افزود: مصرف اين داروها در دراز مدت و در صورت تكرار موجب بروز عوارض گوارشي و اسكلتي و همچنين سر درد مجدد مي‌شود.

وي، سردردهاي در حين خواب و بعد از بيدار شدن را از جمله موارد قابل مراجعه به پزشك عنوان كرد و خاطرنشان كرد: در اغلب موارد اين نوع سردردها زمينه‌هايي از سردردهاي ميگرني، آرتروز گردن و در موارد بسيار معدود نيز تومورهاي مغزي هستند.