يكشنبه 05 مي 2024 - 16 ارديبهشت 1403
تنفس فرد در طراحي‌هاي كامپيوتري جراحي زيبايي بيني فراموش مي‌شود
تنفس فرد در طراحي‌هاي كامپيوتري جراحي زيبايي بيني فراموش مي‌شود
يكشنبه 10 بهمن 1389 - رئیس مرکز تحقیقات راینولوژی کشور گفت:‌ اگر اندازه بینی پس از عمل جراحی زیبایی کوچک شود ممکن است تنفس فرد دچار اختلال شود و از روی تصویر کامپیوتری چنین مشکلی قابل پیش‌بینی نیست.

سلامت نيوز : رئيس مركز تحقيقات راينولوژي كشور گفت:‌ اگر اندازه بيني پس از عمل جراحي زيبايي كوچك شود ممكن است تنفس فرد دچار اختلال شود و از روي تصوير كامپيوتري چنين مشكلي قابل پيش‌بيني نيست.

محسن نراقي در گفت‌وگو با فارس، با بيان اينكه طراحي‌هاي كامپيوتري بيني توقعات افراد را از واقعيت دور مي‌كند، اظهار داشت: افرادي كه براي عمل زيبايي بيني مراجعه مي‌كنند توقعشان غيرواقعي است و اگر پزشكان هم بخواهند با طراحي‌هاي كامپيوتري كه ايجاد آنها امكانپذير نيست توقعات غيرواقعي افراد را دامن بزنند به جاي يك تصوير واقعي بعد از عمل يك تصوير ايده‌آلي به فرد نشان مي‌‌دهند كه قابل انجام نيست.

وي افزود: صورت، در دو طرف بيني، هيچ وقت قرينه نيست و تفاوت‌هاي جزئي طبيعي دارد كه ممكن است با تصاوير كامپيوتري قرينه حاصل شود در حالي كه در عمل امكانپذير نيست.

نراقي يادآور شد: بهتر از پزشكان به جاي نشان‌دادن طراحي كامپيوتري بيني به فرد بيني‌هايي كه خودش عمل كرده و تصاوير بعد و قبل از عمل را به بيمار نشان دهند. و اين همان چيزي است كه واقعيت دارد.

وي با بيان اينكه هر چه تصورات بيماران واقعي‌تر باشد ايجاد رضايت در مراجعان پس از عمل بيشتر مي‌شود افزود: در طراحي كامپيوتري بايد در نظر داشت كه مسائل ظاهري بيني اهميت زيادي دارد و عملكرد بيني در نظر گرفته نمي‌شود. لذا ممكن است عمل زيبايي به درستي انجام شود اما عملكرد بيني فرد مختل شود.

رئيس مركز تحقيقات راينولوژي كشور خاطرنشان كرد: در بسياري از اعمال جراحي زيبايي بيني سعي مي‌كنيم اندازه بيني كوچك نشود بلكه شكل بيني بهتر شود. اگر اندازه كوچك شود ممكن است تنفس فرد دچار اختلال شود كه از روي تصوير كامپيوتري چنين مشكلي قابل پيش‌بيني نيست.

وي تصريح كرد: به كار بردن لفظ عمل جراحي زيبايي 100درصد تضميني بيني خلاف همه موازين علم جراحي است و هيچ كس نمي‌تواند تضمين 100درصدي بدهد.