يكشنبه 28 آوريل 2024 - 09 ارديبهشت 1403
11محصول غير مجاز خوراكي و مصرفي
11محصول غير مجاز خوراكي و مصرفي
سه‌شنبه 28 دي 1389 - مدیر نظارت بر مواد غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز 11 نوع محصول خوراکی و مصرفی غیر مجاز و غیر قابل مصرف را اعلام کرد.

محصول غير مجاز خوراكي و مصرفي

مدير نظارت بر مواد غذايي، آشاميدني، آرايشي و بهداشتي معاونت غذا و داروي دانشگاه علوم پزشكي جندي شاپور اهواز 11 نوع محصول خوراكي و مصرفي غير مجاز و غير قابل مصرف را اعلام كرد.

به گزارش خبرگزاري فارس از اهواز به نقل از روابط عمومي معاونت غذا و داروي دانشگاه علوم پزشكي جندي شاپور اهواز، سيمين فقهي اظهار داشت: معاونت غذا و دارو از شهروندان خوزستاني تقاضا دارد با توجه به نام‌ محصول ‌هاي غير مجاز اعلام شده از تهيه و مصرف اين محصولات اكيدا خودداري كنند.

اين مقام مسئول ابراز داشت: اين محصولات سلامتي را به خطر مي ‌اندازند و مصرف اين محصولات ممكن است عواقب جبران ناپذيري را به دنبال داشته باشد.

وي با اشاره به محصولات غير مجاز شناسايي شده، خاطرنشان كرد: اين محصولات شامل مايع جرم ‌گير، سفيد كننده و ضدعفوني كننده با نام باران، لواشك زغال اخته به نام دلچسب، آلوچه زغال اخته با نام تك ‌ترش و آلوچه با نام انل سون است.

مدير نظارت بر مواد غذايي، آشاميدني، آرايشي و بهداشتي معاونت غذا و داروي اهواز گفت: همچنين انواع عرقيات گياهي طوبي(عرق يونجه و عرق شيرين بيان)، نمك صورين، گلاب با نام افشرده گل محمدي سه ستاره، دستكش يك بار مصرف پوش، كيسه فريزر با نام طاووس، رب انار با عنوان صد دانه و پودر كف شوي با نام اتك، يكتا و تاب از محصولات غير مجاز شناسايي شده هستند.

وي افزود: اين محصولات به دليل نداشتن مجوزهاي بهداشتي و با جعل پروانه‌ هاي بهداشتي و همچنين آلودگي ‌هاي ميكروبي و شيميايي غير قابل مصرف هستند و فعاليت شركت ‌هاي توليد كننده اين محصولات، غير قانوني است.