يكشنبه 28 آوريل 2024 - 09 ارديبهشت 1403
همسرتان بيش از رئيس اداره به شما استرس مي‌دهد!
همسرتان بيش از رئيس اداره به شما استرس مي‌دهد!
دوشنبه 27 دي 1389 - نتایج بررسیهای روانشناسان انگلیسی نشان می دهد که یک رئیس اداره نسبت به همسر و شریک زندگی استرس کمتری به افراد وارد می کند.

نتايج بررسيهاي روانشناسان انگليسي نشان مي دهد كه يك رئيس اداره نسبت به همسر و شريك زندگي استرس كمتري به افراد وارد مي كند.

محققان دانشگاه لنكستر با هدف يافتن پاسخي براي اين سئوال كه "رئيس اداره استرس بيشتري مي دهد يا شريك زندگي در خانه؟" تحقيقاتي را انجام دادند كه نتايج آن نشان مي دهد كه كار كردن با يك رئيس كج خلق به مراتب "سالم تر" از سر و كله زدن با همسر است!

در اين تحقيقات كه با بودجه شركت "فيليپس" انجام شد اين محققان سطح فشار روحي سه هزار مرد و زن را مورد كاوش قرار داده و دريافتند كه 57 درصد از مصاحبه شوندگان معتقدند كه همسرشان "بزرگترين منبع استرس" آنها است در حالي كه تنها 43 درصد انگشت اتهام را به سوي رئيس خود نشانه گرفتند.

همچنين اين تحقيقات نشان داد كه 18 درصد از زنان شوهران را مقصر اصلي استرس خود مي دانستند درذحالي كه 12 درصد از مردان معتقد بودند كه همسرشان در بروز استرس آنها نقش دارد.

براساس گزارش ديلي ميل، به طور خلاصله نتايج اين تحقيقات حاكي از آن است كه اگر كمي به آرامش نياز داريد بهتر است در بيرون از خانه كار كنيد اما در كار كردن زياده روي نكنيد.

اين محققان در اين خصوص توضيح دادند: "اگر ساعت كار بيش از حد باشد به سلامت آسيب مي رساند."

در اين تحقيق، ساير منابع استرس زا مثل وزن بدن و امنيت اقتصادي نيز مورد پرسش قرار گرفت و مشخص شد 36 درصد از زنان به دليل وزن بدن دچار استرس مي شدند كه اين رقم براي مردان 27 درصد بود. درحالي كه امنيت اقتصادي و پول 27 درصد از زنان و 33 درصد از مردان را با استرس مواجه مي كرد.