جمعه 29 مارچ 2024 - 10 فروردين 1403
پشت رايانه اخم نكنيد
پشت رايانه اخم نكنيد
سه‌شنبه 21 دي 1389 - "مايكل پراگر" جراح و متخصص زيبايي، موفق شده است در خانم هايي كه ساعات طولاني پشت رايانه مي نشينند، پديده اي به نام "چهره كامپيوتري" را شناسايي كند.

"مايكل پراگر" جراح و متخصص زيبايي، موفق شده است در خانم هايي كه ساعات طولاني پشت رايانه مي نشينند، پديده اي به نام "چهره كامپيوتري" را شناسايي كند.

به گزارش خبرگزاري مهر، به گفته وي تمامي اين خانم ها كه از مراجعه كنندگان وي به شمار مي روند، نشانه هايي از سالخوردگي زودهنگام از قبيل چين خوردگي هاي عميق را بر روي گردن و صورت دارند.

ايشان معتقدند افرادي كه عادت دارند هنگام كار با رايانه و نگاه كردن به نمايشگر آن، اخم هاي خود را در هم بكشند و يا عضلات چشم هاي خود را منقبض كنند (يعني چشم هايشان را جمع كنند)، به مرور زمان خطوط عميقي را بر روي چهره هاي خود به وجود خواهند آورد.

به گفته وي آنچه بيش از همه چيز شگفت انگيز است، پژمرده شدن زودهنگام پوست و ماهيچه هاي فك پاييني در خانم ها به دليل نشستن طولاني مدت در پشت رايانه است، زيرا نگاه كردن طولاني مدت به سمت پايين ماهيچه هاي گردن را كوتاه مي كند و علاوه بر آويزان شدن پوست گردن، غبغب به شكل گردني ثانويه ظاهر مي شود.

وي اخطار مي دهد اين پديده با خو گرفتن هر چه بيشتر نسل ها و استفاده ناگزير از رايانه ها در طول روزهاي زندگي پيشرفته تر خواهد شد و طي 10 سال آينده خانم هايي كه از 20 سالگي خود با رايانه ها اخت گرفته اند، ظاهري بسيار پير و پژمرده پيدا خواهند كرد.

وي به بيمارانش پيشنهاد داده است در كنار نمايشگر رايانه ي خود آينه اي قرار دهند تا هر از چند گاهي خود را در آن نگاه كنند و ببينند كه آيا اخم كرده اند يا نه، زيرا معمولا زماني كه افراد در حال فكر كردن هستند، به طور ناخود آگاه اخم ها را در هم مي كشند.

ايجاد فاصله هاي زماني مناسب و منظم در حين كار و ورزش دادن به ماهيچه هاي گردن يكي از ديگر راه حل هايي است كه مي تواند از پيري زودرس صورت و گردن در خانم هايي كه بيشتر اوقات پشت رايانه نشسته اند، جلوگيري كند.